Bahagia Selamanya

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Ammar Rizqy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Aiman Rifqy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: My Breastfeeding Journy #3 Cara Bawa Stok EBM Sejuk Beku Berjalan Jauh ::

Tuesday, March 19, 2013

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته



Hye readers....hari tu masa CikPuanIsteri on9 Facebook ada terbaca sorang mommie nie tanya kat Kelab Penysuan Si Manja macam mana nak bawa stok EBM yang beku tu balik ke kampung. Perjalanan pulak makan masa 3-4 jam. So teringat la masa CikPuanIsteri bawak balik stok EBM masa nak balik JB dari berpantang kat kampung. Meh CikPuanIsteri share yerk.

First korang kene la beli kotak plestrin ni. CikPuanIsteri tak tau la korang panggil pe.
Pastu bubuh ais macam dalam gambar tu.

Second masukkan stok EBM korang. Tak yah susun pom tak apa coz masa nak masuk peti bau susun.
Kalo korang susun dalam kotak nie nanti lagi senang nak susun dalam peti. Ni kes malas..ekeke

Third korang timbus EBM tu ngan ais. Mak sure tutup semua EBM tu ye. 
Lepastu korang tutup la penutup kotak tue dengan ketat.

Lastly dah sampai rumah susun dalam peti.

Masa mula-mula tu cuak jugak kalau EBM tu cair. Kalau dah cair kite kena habiskan dalam masa 24 jam. Sayang gila..!! Penat kumpul banyak macam ni tak kan la nak buang kan. Ingat boleh beli kat pasaraya ke susu ibu nie?? Perjalanan dari kampung sampai JB lebih kurang 2 jam setengah gak. Masa tu jalan jam gila. Yela kan baru lepas cuti Chineese New Year. Sampai rumah terus kejar kotak ni nak tenguk susu cair tak. Nasib baik susu tak cair. Asinye pon tak sempat nak cair. Fuhh~~ lega rasa hati.

So korang kalau nak jalan jauh boleh buat camni. Ada sesetengah mommies cadangkan beli coolbox brand coleman. Memang tak dinafikan coolbox tu bagus. Bagi yang nak jimat boleh pakai kotak polestrin ni j. Ok dah cukup sampai sini j. Kang ada masa CikPuanIsteri hapdet baby ammar 3 bulan pulak yer..

4 TQ for the kisses:

Aine Ainun said... [REPLY]

Saya ade bace. Kalo cair sikit takpe..boleh simpan balik. Betul ke ?

Setitis air ibu pun sangat berharga kan=)

CikPuanIsteri said... [REPLY]

@Aine Ainun ntah yerk..apa yg sy tau kalo da cair xley bekukn blk..huhuhu

kedaivitaminfatimah said... [REPLY]

CikPuanIsteri,

Mohon kebenaran untuk share gambar yer..

thank you

CikPuanIsteri said... [REPLY]

@kedaivitaminfatimah boleh sis dipersilakan :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share

Widgets

CikPuanNuffnang