Monday, July 9, 2012

:: Bila Inchik Hubby Mengidam ::



بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته



Ujung minnggu yang agak meletihkan. Hujung minggu lepas CikPuanIsteri & mak ada buat projek kuih raya bukan sebab nak raya tapi sebab ada orang yang mengidam. Biasa bagi wanita mengandung pasti akan rasa mengidam. Tapi kali ni bukan CikPuanIateri yang mengidam, I.C.H.I.K H.U.B.B.Y pula yang mengidam.hahaha. Masa mula-mula pregnant dulu ada juga doa supaya CikPuanIsteri tak ada ngidam benda yang pelik-pelik adn susah nak cari. Alhamdulillah setakat ni tak ada ngidam benda bukan-bukan. 

Bila Inchik Hubby da mule merengek nak mkan Tart Nanas tak sampai hati pula kalau tak buat. Pujuk suruh beli yang ada jual tak nak pulak. Ade jugak minta tunggu sampai raya nanti, tapi dia tak nak jugak. Inchik Hubby nak juga kuih tart hasil tangan CikPuanIsteri, Tak sudah-sudah merengek nak kuih tu. Mula la rasa tak sampai hati. So CikPuanIsteri dengan bantuan mak pon buatlah kuih tart. Kat sini CikPuanIster nak share resepi kuih tart versi CikPuanIsteri.


Tart Nanas Mudah

2 Sudu makan susu tepung    
Bahan - bahan :

   
I buku buttercup 

2 Sudu makan Minyak Sapi









Garam Secukupnya
Tepung gandum





         






Kuning Telur


Cara-Cara :

  1. Campurkan semua bahan kecuali kuning telur.
  2. Gaul sebati menggunakan hujung jari sahaja.
  3. Tepung agak-agak j kalau tasa lebik boleh tambah lagi.
  4. Siap untuk di bentuk.
  5. Dah siap gulung aspu kuning telur dekat atas untuk hiasan.
  6. Bakar pon CikPuanIster agak-agak j. Kalau da kuning da masak la tu.

Hasilnya

Resepi nie CikPuanIsteri da modifited ikut citarasa sendiri. Ada orang tambah tepung jagung sikit coz nanti biskut akan rasa crunchy. Terpulang pada citarasa masing-masing. Bersunguh-sungguh Inchik Hubby makan. Betol-betol ngidam la ni.hehehe. Buat kuih ni agak letih coz cara buat sangat leceh. Sakit juga pinggang CikPuanIsteri nak menyiapkan kuih ni. Nasib baik mak ada nak tolong. Biasanya orang yang pregnant ngidam dan orang yang tak pregnant carikan. Kali ni terbalik sudah.


-mood tak berapa ada nak hapdate blog @_@

2 comments:

  1. wahh...sedapnya!!! Terasa seperti perasaan mengidam inchik hubby awak tu telah menjangkit kat orang di sini..hihi.. nak jugak!!!!

    ReplyDelete
  2. hehehe...tunggu j posmen dtg yerk kak..!!tp kalau posmen xdtg mknenye die da mkn kueh 2.. =)

    ReplyDelete