Bahagia Selamanya

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Ammar Rizqy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Muhammad Aiman Rifqy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: P.E.R.I.N.G.A.T.A.N ::

Friday, August 12, 2011
Assalam...


Tadi pg mase nak g keje kn dlm keter CikPuanIsteri dengar radio sambil bace novel...biase la dengar radio yang plg CikPuanIsteri & Hubby mnat ape lg kalo ukan Sinar.fm...heheheh..lg2 part Sinar Pagi yg de Kahiril Rashid, SY & KE..mmg syok glosss la...baru la happy j pg2...tngah syok dengo tbe2 de 1 pemanggil nie die cter pasal kisah hidup die n husben die...kisah die camnie :

Die da kawen lbh 30 tahun tapi hubby die masih lg de pompuan lain...die da tau dr sebelum kawen, so die ingat hubby die akan berubah bile da kawen nanti...tapi segalanya silap..hubby die still ade hubungan ngan pompuan lain..anak da de 2 org..skrg die da mtk cerai & hubby die xnk...bila die tanya kenapa masih de hubungan ngan pompuan lain? hubby die kate saje j die nk suke2..xde niat lain pon..die x redha si hubby kawen lain die kate selagi die blh jlnkn tanggungjawab die sebagai isteri die xkn sesekali benarkan....skrg die masih bertahan kernan memikirkan ank2 die..

Cantue l akisah die...cian gak dengar die camtue...yela ati pompuan mane yg x terguris bile inchik hubby buat camtue kan???kalo uoll kne camtue pe perasaaan uoll???yang si hubby pon agak2 la kan...mane la boleh nk suke2 camtu...wak 2 da kwen & da de tangunggjawab...mane blh macam dulu..jom sama2 kite doakan akk nie dpt selesaikan masalah die...AMIN....

Nie 1 lg kisah yang CikPuanIsteri baru j bace...jom layanzzzz ( eh terase cam melodi lak..kih3 ) :


Takziah diucapkan kepada Joey yang kini telah berpisah secara sah dengan isterinya. Mahligai yang dibina disahkan hancur di mahkamah semalam. Abang Nara tak nak cerita lebih lanjut, cuma Abang Nara tertarik dengan kata-kata bekas isteri Joey.joey sah berceraiSaya hanya nak pesan kepada artis-artis wanita, jika banyak lagi lelaki lain, jangan ambil suami orang. Tolong cari yang lain, jangan runtuhkan rumah tangga orang lain dan biarkan anak-anak kecil tanpa bapa

Pesanan yang sempoi tetapi sememangnya pedih dan memedihkan untuk mereka yang terlibat. Rasanya semua pun tahu punca sebenarnya kes penceraian Joey dan isterinya. Mungkin sebab itulah bekas isteri Joey mengeluarkan kata-kata pedas sebegitu.
Apa pun semoga Joey, bekas isteri dan bakal isteri baru Joey akan berbahagia dengan kehidupan mereka selepas ini.
Sumber : Beautiful Nara

Sekarang sape yang nk dipersalahkn dlm hal nie??LELAKI????PEREMPUAN????

Sebenarnye dua2 mainkn peranan jugak...cam enjin keter..kalo xde diesel enjin keter xley hidup..so sam ala kan???yang lelaki kene la tau STATUS diri anda 2 & yang pompuan pon kene la PAHAM status lelaki 2...Ingat kalau hari nie anda merobohkan masjid org 1 ari nanti x mustahil org akn merobohkn masjid anda....itu yang dinamakan HUKUM KARMA...


1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU 
Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja! 
2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA 
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak. 
3. HUBUNGAN SECARA SULIT 
Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang! 
4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG 
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami "kerugian" kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat! 
5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA? 
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain! 
6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU 
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak "test market" saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan. 
7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN 
Ingat! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan! 
8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI 
Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai "Action that speak louder than words" (pandai cakap tapi buatnya tidak!) 
9. BERWASPADALAH DENGAN "BOOMERANG KESALAHAN" 
Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tau lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita. Haiiiii Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita ! 
10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA 
Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!
Renung-renungkanlah sejauh mana kebenaran di sebalik apa yang cuba disampaikan. Moga boleh dijadikan panduan pada kita semua...khususnya wanita...


Sumber : Tentang Cinta


Wah CikPuanIsteri rasa nie la entri trpanjang yg CikPuanIsteri pernah buat..huhuhuhu..Alhamdulillah setakat nie Hubby xde buat..harap2nye selamanya la die x buat..hehehehe
Ha da jelas lagi nyatakan???So renung2kan dan selamat beramal... =)


p/s : -doakan semoga CikPuanIsteri & Hubby bahagia sampai ke syurga yerk...amin....
       -cayang korang sume..!! ~_<





0 TQ for the kisses:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share

Widgets

CikPuanNuffnang